Türkiye'de Tesla satışları durma noktasına geldi

Türkiye'de Tesla satışları durma noktasına geldi

Tesla satışlarında düşüş ivmesi Mayıs ayında da devam etti. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği verilerine göre Mayıs ayında sadece 10 adet Tesla satışı gerçekleşti.

Türkiye'de Tesla satışları, geçen yıl Mayıs ayında kayıtlara ilk kez geçmesinin ardından, bir yıl sonunda durma noktasına geldi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) verilerine göre, Mayıs ayında Türkiye'de sadece 10 adet Tesla satışı gerçekleştirildi. Dernek, diğer otomotiv şirketlerinden veriler toplarken, Tesla'nın verilerinin kamuoyuna yapılan açıklamalardan tahmini olarak çıkarıldığını belirtti.

MAYIS 2023'TE YÜKSELİŞLE BAŞLADI

Tesla satışları, ODMD veri setine ilk kez Mayıs 2023'te 200 adet ile dahil oldu. Türkiye'de Tesla satışlarının hızla arttığı gözlemlenmişti ve Eylül ayına kadar bu yükseliş devam etti. Eylül ayında aylık 4 bin 700 adet satışa ulaşan Tesla, bu dönemde büyük bir ivme kazandı.

EKİM'DE DÜŞÜŞ, KASIM'DA CANLANMA

Ancak Ekim 2023'ten itibaren Tesla satışlarında dikkat çekici bir düşüş başladı. Ekim ayında satışlar üç haneli seviyelere gerilerken, Kasım ayında kısa bir canlanma belirtisi gösterdi. Fakat Kasım ayının ardından düşüş ivmesi yeniden hızlandı ve Şubat ayında satışlar ilk kez iki haneli seviyelere geriledi.

NİSAN'DA TÜRKİYE'YE ÖZEL MODEL Y

Nisan ayında Tesla, Türkiye'ye özel Model Y versiyonunu tanıttı. Tek motoru ve 160 kilovatı aşmayan gücü ile yüzde 10'luk ÖTV dilimine giren bu model, Tesla'nın Türkiye'deki en ucuz versiyonu olarak lanse edildi. Ancak bu yeni model de Tesla'nın Türkiye'deki satışlarının yeniden yükselmesine yeterli olmadı.

SON DURUM VE GELECEK BEKLENTİLERİ

Son olarak Mayıs ayında sadece 10 adet Tesla satışı gerçekleştiği kaydedildi. Tesla'nın Türkiye pazarındaki bu ani düşüşü, şirketin yerel pazardaki stratejilerini ve müşteri beklentilerini yeniden değerlendirmesi gerektiğini gösteriyor. Gelecek aylarda Tesla'nın satış performansının nasıl şekilleneceği merakla bekleniyor.

Tesla'nın Türkiye pazarındaki bu performansı, genel olarak elektrikli araç pazarının gelişimi ve tüketici talepleri konusunda önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor. Elektrikli araçların yaygınlaşması için gerekli altyapı ve teşviklerin artırılması, bu alandaki pazar dinamiklerini de etkileyecek önemli faktörler arasında yer alıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.