Restoranlarda menü oyununa dikkat! Gelen hesap şoke ediyor

Restoranlarda menü oyununa dikkat! Gelen hesap şoke ediyor

Yasal zorunluluğa rağmen bazı restoranlar ne müşterisine menü veriyor ne de kapısına tabela asıyor. “Yeni menü basıyoruz. QR kod sisteminde sorun var” gibi bahanelerle vatandaşları oyalayan restoranlar, sürpriz hesaplar çıkarıyor.

Yasal zorunluluklara rağmen bazı restoranlar müşterilerine menü vermiyor veya kapılarına fiyat tabelası asmıyor. "Yeni menü basıyoruz" veya "QR kod sisteminde sorun var" gibi bahanelerle müşterileri oyalayan bu işletmeler, sürpriz hesaplarla vatandaşları şoke ediyor.

BAKANLIKTAN FİYAT TARİFESİ ZORUNLULUĞU

Yılın başında yürürlüğe giren yasa ve bakanlığın sıkı denetimlerine rağmen, bazı restoran ve kafeler bu kuralları ihlal etmeye devam ediyor. Müşterilerine menü vermeyen veya kapısına fiyat tabelası asmayan restoranlar, müşterilerini mağdur ediyor.

MENÜ OYUNU VE ŞAŞIRTICI HESAPLAR

Restoranların uyguladığı menü oyunları özellikle balık ve kebap restoranlarında yaygın. Datça'ya tatile giden bir vatandaş, bir balık restoranında yaşadığı menü oyununu şöyle anlatıyor: "Arkadaşlarımızla 4 kişi Eski Datça'da bir balık restoranına gittik. Kapıda menü yoktu, içeri girdik ve menü istedik. Bize menülerinin yenilendiğini, bu nedenle veremeyeceklerini söylediler. Büfede de fiyat yazmıyordu. 5 çeşit meze seçtik. Her bir meze tabağına 450 TL yazmışlar! Sadece mezeler 2.250 TL tuttu. Ana yemek olarak alabalık istedik. Toplamda 11 bin TL hesap geldi. Şok geçirdik. Fiyatı bilseydik oturmazdık. Konuyu uzatmadan hesabı ödedik."

QR KOD SİSTEMİ OYUNU

Restoranların bir diğer oyunu ise QR kod sistemini kullanarak müşterileri yanıltmak. Masa üzerindeki QR kod sistemini kapatan restoranlar, denetim olduğunda bu sistemi hemen aktif hale getiriyor. Müşterilere ise "Sistem arızalı" veya "Menüde sorun var" gibi bahaneler sunuluyor.

Bir vatandaş, "Eşimle Kaş'ta kahvaltıya gittik. Kapıdaki menüde kişi başı kahvaltı fiyatı 700 TL yazıyordu. QR kod okuttuk, bozuktu. Sorduğumuzda serpme kahvaltı dediler. İki kişi için 1.540 TL ödeyeceğimizi düşünürken 2.100 TL hesap geldi. Tartıştık, ancak tadımız kaçmasın diye hesabı ödeyip kalktık" dedi.

MENÜ VE KASA FİYATLARI ARASINDAKİ FARK

Bazı vatandaşlar, menüdeki fiyatlarla kasadaki fiyatların farklı olmasından şikayet ediyor. Bir vatandaş, "Bir kafeye oturdum. Menüde poğaça 40, çay 15 TL yazıyordu. Bir poğaça, iki çay için 70 TL hesap beklerken 90 TL çıktı. İtiraz ettim, 10 TL düştüler, 80 TL ödedim" diye anlattı. Bir başka vatandaş da "Siparişlerin hepsini üçle çarpmışlar. 3 çay içtik, 9 çay, iki su içtik, 6 su yazmışlar. Aman arkadaşlar fişlerinize dikkat edin, hesabınızı bilin" diyerek sosyal medyada uyarıda bulundu.

TÜKETİCİLERİN HAKLARI VE YASAL UYARILAR

Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, Ticaret Bakanlığı'nın restoran ve kafelerdeki fahiş fiyatla mücadele için çıkardığı yasayı hatırlatarak, "Ancak bazı işletmeler arkadan dolanmanın yolunu buluyor. Kapıdaki tabela ile menüdeki fiyatı farklı koyuyorlar. Tüketiciler böyle durumlarda haklarını arasın, tüketici hakem heyetine şikâyet etsin" dedi. Güllü, tüketicilerin kesinlikle menü istemesi ve menü yok diyen işletmeleri şikayet etmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, masada, kasada ya da tabelada farklı fiyat varsa, kanunen tüketici lehine olan fiyatın uygulanması gerektiğini belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.